Menu Close

JUDAME Į PRIEKĮ ĮKVĖPTI PROJEKTO

Vilniaus „Atgajos“ specialiojoje mokykloje kiekviena diena – tai naujas iššūkis, bet kartu ir džiaugsmas. Čia mokiniai su specialiaisiais ugdymosi poreikiais mokosi, tobulėja ir atranda naujas galimybes. Tačiau mums to nepakanka – siekiame atverti dar daugiau durų, kad ugdymo procesas būtų kuo įdomesnis ir prasmingesnis. Būtent todėl nusprendėme dalyvauti „Erasmus+“ projekte – norėjome ne tik suteikti mokiniams ir mokytojams naujos patirties, bet ir atrasti būdus, kaip dar labiau praturtinti jų kasdienybę. 

Viskas prasidėjo nuo paprasto, bet labai svarbaus klausimo: „O kodėl gi nepabandžius?“ Keturios mūsų mokyklos pedagogės, palaikomos vadovės, ėmėsi darbo. Taip gimė „Erasmus+“ projektas „Mano negalia – mano super galia“. Sulaukę projekto patvirtinimo, su dideliu entuziazmu kibome į darbus. Vienas iš mūsų projekto tikslų – stiprinti mokinių bendravimo, socialinius ir emocinius gebėjimus naudojant alternatyviąją komunikaciją. Siekdami to, keliavome į Norvegiją,  Slovėniją ir Ispaniją kur kartu su mokyklų bendruomenėmis įsitraukėme į įvairias veiklas su vietų mokyklų mokiniais bei pedagogais, skatinančias bendradarbiavimo, savarankiškumo ir bendravimo įgūdžius.   

Slovėnijoje lankėmės Slovenj Gradec miesto Tretja osnovna šola Slovenj Gradec mokykloje. Šalies kultūrą mūsų keliautojai pažino per menų pamokas šokdami, dainuodami, vilkėdami tradiciniais Slovėnijos drabužiais, grodami tradiciniais instrumentais. Mūsų mokiniams labai patiko žaisti boulingą, aktyviai laiką leisti baseine, grožėtis Roglos miesto gamta ir kalnais. Šioje šalyje mus sužavėjo bendruomeniškumo jausmas – jų mokyklos glaudžiai bendradarbiauja su miestelio žmonėmis, įtraukdamos juos į ugdymo procesą, sporto mankštas bei įvairias veiklas. Tai įkvėpė ir mus – grįžę į Lietuvą pradėjome organizuoti mankštas mokyklos stadione, kviesdami prisijungti Viršuliškių ir Karoliniškių mikrorajonų gyventojus. Juos kvietėme per  mūsų ir minėtų mikrorajonų Facebook paskyras, siuntėme laiškus įstaigoms, su kuriomis bendradarbiaujame. Nudžiugome, kai pirmoje mankštoje sulaukėme ne tik darželinukų iš šalia esančio Purienos darželio, bet ir vyresnių mokinių iš Vilniaus Vasilijaus Kačialovo bei Vilniaus Ozo gimnazijų. Atėjo ne tik mokiniai – pajudėti su mūsų ugdytiniais ir pedagogais atvyko ir vietos bendruomenės gyventojai, kurie labai noriai įsitraukė į mankštą. Mūsų mokyklos gydomosios kūno kultūros mokytojai paruošė aktyvias užduotis, kurioms įgyvendinti mankštos metu naudojo sportines lazdas. Tikime, kad tokie renginiai ne tik skatina fizinį aktyvumą ir sveiką gyvenseną, bet ir mažina socialinį atstumą tarp specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų bei jaunuolių ir jų aplinkos. 

Mums viešint Norvegijos Tranevågen ungdomsskule mokykloje, veiklos mokiniams vyko ne tik mokyklos erdvėse, kuriose gaminome tradicinius tos šalies patiekalus, susipažinome su pamokų organizavimo bei švietimo sistemos ypatumais. Nemažai veiklų buvo organizuotos kitose erdvėse. Lankėmės ūkininko fermoje, kurioje susipažinome su auginamais gyvuliukais, patys juos šėrėme, šukavome ir net valėme gardus. Prie jūros gaudėme krabus ir krevetes, susipažinome su nuostabia Norvegijos gamta. Mokinius sužavėjo apsilankymas žuvų fermoje, kurioje šeimininkai papasakojo kaip yra auginamos, žvejojamos ir eksportuojamos žuvys. Po pamokų mokiniai su mokytojomis laiką leido tyrinėdami Bergeno miestą, kuris nustebino savo kalnais bei be galo skaniu tradiciniu sūrio pyragu. 

Viešėdami užsienio šalyse pamatėme kaip veiksmingai taikoma praktikoje ir gyvenime TD Snap, alternatyviosios ir augmentinės komunikacijos skaitmeninė priemonė. Ji pasirodė ypač tinkama mūsų mokiniams, kuriems žodinis bendravimas kelia sunkumų. Grįžę į Lietuvą, pasidalijome įgyta patirtimi su kolegomis ir įsigijome šią priemonę savo mokyklai. Įdiegtą planšetėje, priemonę galima naudoti bet kur, kur yra vaikas, taip užtikrinant išmoktų komunikavimo įgūdžių įtvirtinimą įvairiose aplinkose. Iš gausybės simbolių, esančių TD Snap programoje, atrenkame svarbiausius kiekvienam vaikui ir kuriame individualias aplinkas, kurios leidžia mokiniams bendrauti. Programa suteikia galimybę nekalbantiems vaikams pilnavertiškai dalyvauti ugdymo procese ir aktyviai įsitraukti į pamokas. Mokiniai, žingsnis po žingsnio, mokomi išreikšti savo poreikius, apibūdinti daiktus, situacijas, pasakoti apie svarbius gyvenimo ir kasdienius įvykius, atsakyti į klausimus bei užduoti juos kitiems. Mokiniai noriai naudoja TD Snap bendraujant su mokyklos draugais pertraukų ir išvykų metu. Ši programa suteikia daugiau galimybių ugdytiniams, turintiems cerebrinį paralyžių ir nevaldantiems savo rankų – jie gali bendrauti valdant programą akimis. Ši priemonė tapo neatsiejama ugdymo proceso dalimi, palengvinančia komunikaciją  pamokų ir logopedinių užsiėmimų metu. Darbo stebėjimo vizitų metu Norvegijoje, Ispanijoje ir Slovėnijoje pedagogai susipažino su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių individualizuotų mokymo programų sudarymo subtilumais ir šias žinias naudos rengdami mūsų mokinių individualizuotas ugdymo programas. 

Ši kelionė su Europos sąjungos finansuojamu „Erasmus+“ projektu buvo pirmoji, tačiau ne paskutinė. Ir mes tikrai nesustosime – nes kai tiki tuo, ką darai, visi iššūkiai tampa galimybėmis. 

Skip to content